Thursday, February 26, 2009

Ayat-ayat Novel Versi Filem


Sekiranya korang seorang pembaca tegar, maka korang akan bersetuju dengan pendapat aku. Bahawasanya, adaptasi ayat-ayat novel ke filem adalah merupakan pemusnah jurus bayangan.

*ambek napas*

Aku baru je abes baca twilight bila dengan tergedik2nya menonton movienya secara bernafsu. Aku maklum terlebih dulu bahawa aku akan kecewa. Bahawa imaginasi aku akan musnah. Bahawa kerakusan aku terhadap new moon akan pudar. Tapi apakan daya, lakaran stephanie meyer terhadap susuk edward cullen terlalu mempesona. Maka aku pun membesarkan 2 biji mata, menonton sambil membaca subtitle english yang begitu durjana terjemahannya. Tuhan, rupanya aku 2 kali kecewa. Lebih kecewa berbanding selepas menonton versi filem ayat-ayat cinta.

*mengalirkan air mata*

Kerosakan kisah novel di dalam filem adalah satu pengkhianatan. Setidak-tidaknya kepada jalan cerita itu sendiri. Aku benci adaptasi novel ke filem. Betol2 benci ni. Benci benci!


No comments:

Post a Comment